Bagved enhver tekst og node ligger en lang og kompliceret kreativ proces, tonsvis af arbejdstimer samt stor passion og umage. Den kreative proces kan være forskellig fra rettighedshaver til rettighedshaver, men helt afgørende er det for alle, at der er et økonomisk fundament, som kan sikre den tid og ro, som det kræver at skabe nyt. Og her spiller kopipengene en stor rolle.
I filmene tager Bjarne List Nissen, Trine May og Jesper Wung-Sung os med helt tæt på deres kreative proces og fortæller om betydningen af kopipengene for dem. Det gør de som et led i vores kampagne ’TAK’, som de er ambassadører for på fjerde år. Kampagnen takker landets lærere og undervisere, der indberetter det, de kopierer til os.
Filmene vil vi bruge til at udbrede kendskabet til os og samtidig fortsætte den gode dialog med lærere og undervisere på messer samt ved skolebesøg i forbindelse med indberetning af kopier.
Nedenfor kan du se vores tre små film med de tre store kreative sjæle.
Hold også gerne øje med os på LinkedIn: her præsenterer vi i den kommende tid filmene og sætter gang i flere spændende tiltag.
Fotokredit: Martin Stampe